|
Post by Rebecca Marshall on Nov 4, 2014 18:41:45 GMT
Rebecca had een idee, maar voor dat idee had ze Stéphanie nodig en Jonas. Ze had met Stéphanie afgesproken, Rebecca had het idee al aan Jonas vertelt en hij wou meedoen en dat vond Rebecca wel goed. Rebecca had met beide personen afgesproken in de bibliotheek omdat ze daar stilte hadden en daar konden ze ook beter nadenken(dat was zeker nodig voor haar idee te kunnen uitwerken). Rebecca had afgesproken om 16.00 ze was er al om 15.50 dan had ze ongeveer tien minuten om even rond te kijken in de bibliotheek. Ze wou eens kijken of er boeken waren die ze leuk vond . Ze kwam aan in de bibliotheek de bib was zeer groot en mooi,er waren nieuwe en oude boeken.Wat haar idee was dat ze samen met Stéphanie een eigen boek ging schrijven voor Mevrouw Hamilton omdat ze namelijk hun afdelingshoofd is.
En ze is er achter gekomen dat Stéphanie ook graag boeken leest, en dat Mevrouw Hamilton ook wel graag boeken leest (PS.dat heeft Stéphanie haar toch zo eens snel vertelt) dat kwam natuurlijk ook goed van pas als ze samen een boek gingen maken. Rebecca ging dus al aan een tafeltje zitten en wachten op Stéphanie.
OOC: ik hoop dat Stéphanie gaat reageren en wil meedoen en Jonas natuurlijk ook
Aurely Hamilton - Wat een super tof idee! Ik ben er echt fan van, ook heel erg origineel. Voor dit fantastische leuke idee krijg je +5. Ik geef je hier een bruikbare tip, zorg dat je wat afwisseling hebt in je zinsbouw. Je begint vaak met je onderwerp probeer dat wat af te wisselen. Voor de rest zie ik veel vooruitgang.
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Nov 5, 2014 18:25:34 GMT
Stéphanie was naar de bieb aan het wandelen. Ze vond het doodnormaal omdat ze zelf vaak ging lezen daar. Ze had geleerd van mevrouw Aurely dat als je las dat dat goed was. Dus deed Stéphanie het. Ze was gevraagd door Rebecca. Een meisje die ze had leren kennen. Haar vertrouwenspersoon was nog steeds mevrouw Aurely. Rebecca was gewoon een meisje. Maar wel een meisje die niet zei dat ze raar was en zo. Dus beschouwde Stéphanie Rebecca als een lief meisje. Nog niet als een vriendin hoor! Nee ze moest echt weten wanneer iemand te vertrouwen was en wanneer niet. En ja... Vertrouwen dat ging niet makkelijk. Vooral dan niet bij Stéphanie.
Ze kwam aan in de bieb en zag ze Rebecca aan een tafeltje zitten. Ze zouden een verhaaltje maken. Stéphanie hoopte dat er geen tekeningen in zouden staan. Want dat was stom! "Hoi," Zei Stéphanie zacht tegen Rebecca.
OOC.: Als Jonas ingedeeld is post hij na mij (dus nu eigenlijk) Het zal niet lang duren hoop ik.
Aurely Hamilton - Je leeft je goed in in je personage, het is moeilijk omdat het een autiste is. Maar je doet het erg goed. +1
|
|
|
Post by Rebecca Marshall on Nov 5, 2014 20:45:58 GMT
"hoi" zei Stéphanie "hey" zei Rebecca "kom alvast maar zitten. We wachten nog op Jonas. Zal ik je anders al uitleggen wat we gaan doen.Kijk we gaan samen met zijn 3tjes een boek schrijven voor Mevrouw Hamilton,ze is niet jarig ofzo gewoon een cadeau omdat ze ons sitularis is. Dus wat vind je er van? Ohh ja wees gerust we maken er heus geen tekeningentjes bij want ik kan namelijk niet tekenen." Rebecca keek eventjes naar de boekenrekken en vroeg toen aan Stéphanie "weet jij of Mevrouw Hamilton graag Romance of actie of komedie leest?" want dat is namelijk ook belangrijk. Rebecca slikte had Rebecca niet een beetje te veel informatie op Stéphanie afgevuurd Rebecca vraagde zich af of het niet te veel vragen waren in ene keer voor Stéphanie. Ze had een klein beetje spijt dat ze zo veel informatie heeft gegeven in ene keer. Rebecca wist tenslotte dat Stéphanie het iets moeilijker had maar daardoor vond ze Stéphanie niet raar. Ze vond Stéphanie juist een aardig meisje. Maar goed Rebecca wachtte af wat Stéphanie zou zeggen of doen. Aurely Hamilton - Maak spaties in je post, dat leest fijner
|
|
|
Post by Jonas Wakefield on Nov 6, 2014 16:34:09 GMT
Jonas stapte naar de bieb. Hij zijn gsm vast. Het was geen coole smartphone maar gewoon eentje met knopjes en ja meestal hadden oude mensen zo een dingetje. "Hey! Ben je van de prehistorie?!", riep een jongen die bij hem in de klas zat, maar wel in een andere afdelingen. De jongen gierde het uit met zijn 'vrienden'. "Ja, doet dat iets?", zei Jonas terug. Hij vond het echt niet kunnen dat ze hem uitscholden. Hij kon er toch ook niets aan doen dat hij het niet breed had?! Hij was al blij dat hij zijn vader en zussen en broer kon bereiken. Hij kwam de bieb binnen en zag de meisjes al zitten. Hij wist dat Stéphanie een autistje was en hij had er respect voor. Het was een lief en knap meisje net zoals Rebecca. Eigenlijk waren ze alle drie vrienden samen met Max. "Hoi meisjes ben ik nog op tijd?", vroeg hij. "Ik had aan Max gevraagd of hij ook mee wou komen en hij komt zo.", zei Jonas. "Hopelijk mag hij ook meedoen?", vroeg hij. Edit Sophie Delackre : Ik vind het heel leuk dat je een stuk van je geschiedenis erin verwerkt zo laat je zien dat Jonas het niet al te breed heeft. +3
|
|
Max Mortimer
Sloeb
Tweedejaars Sloeb
love this rpg! ~ Inez
|
Post by Max Mortimer on Nov 6, 2014 17:02:59 GMT
Zoals altijd liep Max met een boek in zijn handen naar de bieb. Al lezend kwam hij aan bij de bieb. Onderweg hadden jongens hem boekenwurm genoemd. Nu ja, gescholden. Daar trok Max zich echter niets van aan. Niet reageren was meestal slimmer dan terug schelden. Behalve dan als je hen subtiel terugnam. Zoals zijn beste vriend Jonas nogal vaak deed. Max vond zwijgen zelf iets beter. Hij zag zijn beste vriend al zitten met twee meisjes. Max had verteld dat Stéphanie een meisje was met bruine haren meestal in een vlecht. En dat ze autistisch was. Max vond het niet erg. Stéphanie was een lief meisje vond hij. "Hallo, hier ben ik dan ook.", zei Max zachtjes. Hij wou niet overweldigend overkomen. Omdat hij het idee zo super vond! Edit Sophie Delackre : +1 omdat je de Sloebkant van Max erg naar voor brengt!
|
|
|
Post by Rebecca Marshall on Nov 6, 2014 19:14:09 GMT
Jonas kwam aangewandeld en zei dat hij Max ook had uitgenodigd dat vond Rebecca wel oke. Toen kwam Max aangewandeld met een boek in zijn handen "hey jongens" zei Rebecca "fijn dat jullie willen meedoen" Rebecca keek naar Max en zag dat hij een boek in zijn handen had Rebecca vroeg "hey Max,welk boek ben je aan het lezen" "maar nu een vraagje jongens wat voor een boek zouden jullie willen schrijven met ons iedereen moet het een leuk onderwerp vinden anders wordt het geen goed boek" Rebecca knipoogde naar ze" " oooh en ga alvast maar zitten hoor" Rebecca wachtte af wat de jongens zouden antwoorden.
Aurely Hamilton - Let op de lengte van je post.
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Nov 7, 2014 16:44:58 GMT
"hey, kom alvast maar zitten. We wachten nog op Jonas. Zal ik je anders al uitleggen wat we gaan doen.Kijk we gaan samen met zijn 3tjes een boek schrijven voor Mevrouw Hamilton,ze is niet jarig ofzo gewoon een cadeau omdat ze ons sitularis is. Dus wat vind je er van? Ohh ja wees gerust we maken er heus geen tekeningentjes bij want ik kan namelijk niet tekenen.", Zei Rebecca. Oef, wat een woorden. Zoveel! Stéphanie was er even niet goed van "Ik kan wel tekenen, maar boeken met tekeningen zijn stom!", zei Stéphanie. Rebecca vroeg of Stéphanie wist of mevrouw Aurely graag romances las of komedies. Hoe kon Stéphanie dat nu weten?! Ze was niet altijd bij Aurely hoor! Nee, ze kwam soms eens babbelen. Gewoon, waarom wist Stéphanie niet. "Buh," Zei Stéphanie. Toen kwam er een jongen, Jonas waarschijnlijk. Hij zei dat zijn vriend Max ook zou komen. Nee hé?! Niet nog drukker. Met drie was al druk genoeg! Ze vond het niet zo leuk maar zei niets. Uiteindelijk kwam ook Max eraan. De jongen was een boek aan het lezen. Rebecca vroeg welk boek. Waarom vroeg ze dat nu? Ze gingen toch zelf toch een boek schrijven! Toch niet Max' boek lezen?! "maar nu een vraagje jongens wat voor een boek zouden jullie willen schrijven met ons iedereen moet het een leuk onderwerp vinden anders wordt het geen goed boek", vroeg Rebecca. Stéphanie zei niets. Rebecca zei tenslotte jongens en zij was een meisje. Edit Sophie Delackre : +3 je het goed kan, zo met een autistje!
|
|
|
Post by Jonas Wakefield on Nov 7, 2014 16:51:53 GMT
Al snel kwam Max eraan. Jonas kon verwachten dat Max een boek las. Hij las altijd! Jonas begreep niet waarom. Maar ieder zijn ding, dacht hij nog. Rebecca begroette hen en zei dat ze het fijn vond dat ze er waren. "Oh, ik ben ook blij dat ik mag meedoen.", zei Jonas. Hij zag dat Max een boek was aan het lezen over Oude Runen. "maar nu een vraagje jongens wat voor een boek zouden jullie willen schrijven met ons iedereen moet het een leuk onderwerp vinden anders wordt het geen goed boek. Oooh en ga alvast maar zitten hoor", zei Rebecca. Jonas ging zitten naast Stéphanie en verwachtte dat Max bij hem kwam zitten, omdat ze toch beste vrienden waren. "Mij maakt het onderwerp niet uit. Misschien over iets wat in het dagelijkse leven nogal gebeurt. Misschien pesten of zo?", vroeg Jonas. Vroeger werd hij heel vaak gepest. Hij vond het altijd heel erg, maar zei het alleen tegen zijn zussen. Die spraken hem dan goede moed in en zetten de pesters op hun plek. Nu was het pesten er niet beter op geworden en maakten ze hem uit voor prehistorieskind. Hij vind het nog steeds erg, maar hij heeft geleerd hoe je hen subtiel terug kon pakken en dat was goed. Edit Sophie Delackre : +2 omdat hij zo typisch Sloeb is! En omdat hij ideeën geeft!
|
|
Max Mortimer
Sloeb
Tweedejaars Sloeb
love this rpg! ~ Inez
|
Post by Max Mortimer on Nov 7, 2014 19:10:42 GMT
Rebecca verwelkomde hen en zei dat ze het tof vond dat ze kwamen opdagen. Jonas antwoordde zon als altijd beleefd en vriendelijk. Toen vroeg Rebecca welk boek Max las. "Oh, het gaat over Oude Runen. Ik vind dat zo een superles! Ik hou van oude dingen en zo!", zei Max enthousiast. Ze gingen zitten en Max zag aan Jonas' gezicht dat hij graag zou hebben dat hij naast hem ging zitten. Max knikte en ging langs Jonas zitten die naast Stéphanie zat. Oei?!, hij wist geen onderwerp voor het boek wat ze zouden schrijven voor mevrouw Hamilton. "Mij maakt het onderwerp niet uit. Misschien over iets wat in het dagelijkse leven nogal gebeurt. Misschien pesten of zo?", vroeg Jonas. Typisch Jonas, dacht Max. Maar het was eigenlijk een heel goed idee. "Ja, daar zit iets in!", vond Max. Hij vond het echt leuk. Want Max wist dat Jonas een beetje werd gepest door de Aspiranten en Kwiks. "Ik zou dus ook voor het idee gaan. Wat vinden jullie?", vroeg Max vriendelijk. Hij vond dat ze het idee moesten doorslaan. Hij nam een blad en begon een woordspin te maken. In midden van het blad schreef hij Onderwerpen: verhaaltje. Dan even een cirkel er rond. Dan maakte hij lijnen aan de cirkel. Aan het eerste streepje schreef hij Pesten. "Misschien ook vriendschap? Dat kan ook een boek worden of we kunnen beide combineren?", vroeg Max. Hij was op dreef!!! Edit Sophie Delackre : Leuk stukje +1
|
|
|
Post by Rebecca Marshall on Nov 7, 2014 20:29:50 GMT
Jonas zei dat hij een boek over Oude Runnen aan het lezen was. "Lijkt me interessant" zei Rebecca. Jonas wou graag dat het boek over Pesten gaat. Max vond dat ook een goed idee, hij wou misschien dat het boek over vriendschap ging, of beide. Max nam een blad en begon een woordspin te maken. In midden van het blad schreef hij Onderwerpen: verhaaltje. Dan even een cirkel er rond. Dan maakte hij lijnen aan de cirkel. Aan het eerste streepje schreef hij Pesten. Daarna maakte hij een tweede streepje met daarnaast vriendschap. Rebecca zei "voor mij is dat goed. Want vind jij Stéphanie je mag eerlijk zijn hoor als je het niks vind kunnen we misschien iets anders vinden" Rebecca dacht na ze moesten dan ook personages hebben. Ze konden die personages ook op hun zelf baseren. "als we personages gebruiken kunnen we die op ons eigen misschien een beetje baseren"? zei Rebecca. "weet iemand waar we het verhaal kunnen laten afspelen". vroeg Rebecca zich af . Rebecca dacht er op eens aan of Stéphanie dit wel leuk vond Stéphanie vertrouwde Rebecca nog niet en opeens laat Rebecca hier 2 jongens verschijnen die Stéphanie niet kende. Maar toen dacht Rebecca dat dit misschien wel goed zou zijn voor Stéphanie. Zo zou ze misschien meer op haar gemak voelen als ze ziet dat meer mensen haar wel tof vinden en dat haar niet raar vinden. Ze zal haar dan misschien op school beter gaan voel. Misschien bestaat er een kleine kans dat ze een beetje meer gaat openbloeien. Rebecca stond op en excuseerde zich tegen de jongens en vroeg of Stéphanie even met haar mee wou gaan. Rebecca hoopte natuurlijk dat Stéphanie zou meegaan. Zo kon ze even vragen aan Stéphanie of ze het wel oke vond dat opeens Max er bij kwam. Ze gingen even iets verder staan bij de zithoek in de Bib zodat de jongens hun niet konden zien. Toen ze aankwamen zei Rebecca tegen Stéphanie "vind je het oke dat Max er opeens is bijgekomen"? Edit Sophie Delackre : Eindelijk eens een lang stuk van je!!! +1 en ik vind het heel leuk dat Rebecca zich zo bekommerd om Stéphanie! +3!
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Nov 8, 2014 8:39:26 GMT
Stéphanie voelde zich ongemakkelijk worden. Jonas kwam naast haar zitten. Ze kende hem niet eens! Laat staan dat ze wou dat hij naast haar wou zitten! Hij had zelf niets gevraagd. En dus was hij onbeleefd. En dat mocht niet! Als je onbeleefd was moest je gestraft worden! Stéphanie vond het dus niet leuk!!! En ja hoor, naast Jonas kwam al Max zitten. Twee onbeleefde vreemde jongens kwam in haar buurt zitten!!! Gelukkig werd Stéphanies aandacht afgeleid doordat Jonas op het idee kwam om een boek te maken over pesten. Max zei dan weer vriendschap of de beide combineren. Stéphanie zuchtte. Gevoelens, emoties ... Daar was Stéphanie niet goed in. Maar ze zou het tegen niemand zeggen. Stel je voor dat ze werd uitgelachen! Nee hoor!!! Plots zei Rebecca dat ze de personages op hen konden baseren. Nee, schudde Stéphanie dat vond ze niet leuk!!! Nee, ze was een autist zei iedereen altijd. En ze wou zichzelf niet in een boek! Nee! Toen vroeg Rebecca of Stéphanie even wou meekomen. "Waarom?", vroeg Stéphanie. Toen ze alle twee ver genoeg waren vroeg Rebecca: "vind je het oke dat Max er opeens is bijgekomen?", Stéphanie haalde haar schouders op. Ze vond het raar. "Bwa ja zeker.", zei Stéphanie. "Maar ik weet niet zo goed of ik mezelf wel in een boek wil.", zei ze er nog achteraan. Edit Sophie Delackre : +2 omdat je het toch goed voor elkaar krijgt om een goede post met een autist te maken!
|
|
|
Post by Jonas Wakefield on Nov 8, 2014 8:52:23 GMT
Gelukkig, dacht Jonas. Max was het er mee eens. Hij zelfs dat ze het met vriendschap kon combineren. Jonas zag dat Max al druk bezig was met zijn woordspin. Jonas vond dat een goed idee. Rebecca vond dan weer dat ze personages op hen konden baseren. Jonas zag Stéphanie nee schudden. Hij dacht dat Stéphanie het misschien niet leuk zou vinden. Tenslotte had zij nog bijna niet haar mening kunnen zeggen.
Jonas zei niets. Zoals altijd. Daar was hij te verlegen voor. Misschien kon het boek ook over liefde of verliefdheid gaan? Plots excuseerde Rebecca zich. Zij en Stéphanie vertrokken naar even verderop. "Waarom gaan ze weg?", vroeg Jonas aan Max. "Ik heb nog eens zitten denken, misschien kan het boek ook over verliefdheid gaan af zo?", vroeg Jonas. Tegen zijn beste vriend durfde hij alles te zeggen.
|
|
Max Mortimer
Sloeb
Tweedejaars Sloeb
love this rpg! ~ Inez
|
Post by Max Mortimer on Nov 8, 2014 9:07:27 GMT
Rebecca zei dat het boek dat Max aan het lezen was, haar interessant leek. Max knikte driftig. "Ja heel interessant! Het is echt een bron van informatie over vroeger en die tekens! Je kan het altijd gaan lenen bij de bieb als ik het boek heb teruggebracht!", zei Max vrolijk. Ook vond iedereen zijn idee goed. Behalve Stéphanie. Die zei niet veel.
"Als we personages gebruiken kunnen we die op ons eigen misschien een beetje baseren? Weet iemand waar we het verhaal kunnen laten afspelen", vroeg Rebecca. Stéphanie schudde nee. Max had er even geen oren naar "Goh, nog niet over nagedacht. Misschien op een school of speelplein?", vroeg Max. Plots kreeg hij ene geniaal idee! "Wat als we het nu eens zo doen... We kiezen allemaal een personage met ofwel een verzonnen naam, ofwel onze naam.", begon hij. "Dan laten we het afspelen op een verlaten plaats. Er zijn dan nog wat jongens die ineens zo beginnen met opmerkingen te maken, of al direct beginnen met pesten en zo!", zei Max.
Rebecca excuseerde zich en ging samen met Stéphanie even weg. Toen ze weg waren vroeg Jonas: "Ik heb nog eens zitten denken, misschien kan het boek ook over verliefdheid gaan of zo?", Max dacht na. "Ja, dat kan inderdaad ook. We kunnen het misschien eens vragen.", zei Max.
|
|
|
Post by Rebecca Marshall on Nov 18, 2014 19:31:01 GMT
Toen ze alle twee ver genoeg waren vroeg Rebecca: "vind je het oke dat Max er opeens is bijgekomen?", Stéphanie haalde haar schouders op. "Bwa ja zeker.", zei Stéphanie. "Maar ik weet niet zo goed of ik mezelf wel in een boek wil.", zei ze er nog achteraan. Rebecca zei "maar dat moet ook niet. We kunnen zelf personages verzinnen." Rebecca pakte na hun gesprek Stéphanie mee terug naar de jongens.
Rebecca en Stéphanie zaten en Rebecca zei "oke". Plots kreeg Max een geniaal idee! "Wat als we het nu eens zo doen... We kiezen allemaal een personage met ofwel een verzonnen naam, ofwel onze naam.", begon hij. "Dan laten we het afspelen op een verlaten plaats. Er zijn dan nog wat jongens die ineens zo beginnen met opmerkingen te maken, of al direct beginnen met pesten en zo!", zei Max. Rebecca zei "dat vind ik een goed idee. Gaan we de boek met de hand of met de computer schrijven? En wie wilt dit dan graag doen?"
Rebecca keek naar het plafond en dacht na over haar personage.
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Dec 27, 2014 14:57:59 GMT
Rebecca zei dat ze zelf ook personages konden verzinnen. Kon dat wel? Je kon toch niet zelf iets doen? Dat ging toch niet? Dat was toch onzin? Het was dan niet echt. En niet echte dingen, ja dat was onzin volgens Stéphanie. Ze las wel boeken, maar de meeste waren echt gebeurt. Behalve Alice in Wonderland. Maar dat was ook het enige. Toen gingen ze weer naar de jongens. Stéphanie zuchtte. Max had een idee. Blijkbaar vonden hij en Rebecca het super. Stéphanie had eigenlijk geen zin, maar ja. Ze zou blijven zitten. Eigenlijk vond ze het ook niet echt gezellig. Nu ja, gezellig was wanneer er familie op bezoek kwam anders niet.
"Weet ik niet.", zei Stéphanie toen Rebecca vroeg hoe ze het zouden schrijven. Hoe kon zij dat nu weten? Ze was toch geen alles-wetend-boek?
|
|