|
Post by Alyanne Hamilton on Sept 17, 2016 19:03:06 GMT
Alyanne had zich feestelijk gekleed, want morgen zou de eerste vergadering doorgaan van het jaar. Niet dat ze daarom feestelijk was aangekleed, nee nadat er vorig jaar nogal wat incidenten waren geweest, wou ze een feestje geven tot in de vroege uurtjes met hapjes en drankjes. Ze had het buffet al klaar gezet. Er stonden chipjes, nootjes, lepelhapjes, vishapjes, vleeshapjes cava, rode wijn, witte wijn, verscheidene cocktails, champagne, enzovoort enzoverder. Ze had de flessen nog niet gekraakt, maar ze stonden netjes klaar. De tafels en stoelen stonden aan de kant en er was een DJ om plaatjes te draaien. Renée, haar dochter, ging vanavond babysitten op April, Mikael en Loes passen. "Ah, Jos! Bedankt dat u hier plaatjes wilt komen draaien.", zei ze toen de DJ binnenkwam. "Dat is graag gedaan.", zei Jos en begon zijn installatie uit te stallen. Alyanne keek op horloge en zag dat het al half tien was. Alle momenten konden de leraren binnenkomen. Ze hoopte maar dat alles goed ging.
|
|
|
Post by Aurely Hamilton on Sept 18, 2016 19:18:50 GMT
Aurely had haar koffer klaar gemaakt en nam April uit haar speelparkje. "Kom kleine meid. Papa en broer komen je zo halen.", zei ze tegen haar dochtertje. James en zij hadden een afspraak gemaakt over de kinderen. Ze gingen elk ééntje houden om voor te zorgen en elke week minstens drie keer bij elkaar komen om te babbelen en de kinderen toch te laten voelen dat ze broer en zus waren. Ook was Aurely bij Sophie een paar keer geweest omdat Sophie een alleenstaande mama was en omdat Loes nogal veel huilde. Daardoor waren Loes en April ook al vriendinnetjes geworden en dat was leuk. Op TipTiens gingen de meisjes ook vaak samen zijn en Mikael zou er dan ook bij zijn. Dan hadden ze elkaar toch nog als vriendjes. Aurely ging opgehaald worden door James en Mikael. Hij kon ieder ogenblik aankomen.
Er toeterde een auto en James kwam naar buiten. Mikael was luid aan het huilen. "Oei, is hij niet vrolijk?", vroeg ze. "Nee! Zo gaat dat al veel weken.", zei James chagrijnig. Aurely zei niets. Ze dacht plots weer aan Lina. Als ze op TipTiens waren ging die vrouw weer zo rond James hangen. Dat gesprek vorig jaar had niet veel geholpen. Het was wel een goed initiatief geweest van Joyce, maar toch. Ze was er niet gerust in. James zette haar spullen in de koffer en ze vertrokken naar TipTiens. Onderweg werd er niet veel gezegd. Bij de aankomst ging James meteen door de koffers zetten en Aurely bracht de kinderen naar Renée. Haar nichtje. Die zou vanavond op April, Mikael en Loes passen. "Hey nichtje. Klaar voor de babysit?", vroeg ze aan Renée. Die knikte. Aurely gaf wat uitleg over de kindjes en vertrok naar de lerarenkamer. Daar was James al en Alyanne kwam op haar afgelopen. "En hoe is de vakantie verlopen?", vroeg die. "Tja, ik weet niet. Hij is heel afstandelijk.", zei ze.
Nadien kwamen de leraren verder binnen. Eerst Joyce. Ze was niet alleen. Adam was bij haar. Was er soms iets tussen die twee? Veel tijd om erover na te denken had ze niet. Sophie kwam huilend binnen. Aurely liep op haar collega af. "Is er wat?", vroeg ze en sloeg een arm om Sophie heen. "Ik weet niet, Loes krijst wat af man. Ze is zo onrustig de laatste tijd. Ik zou blij moeten zijn met zo een gezond en mooi kindje, maar ik huil steeds.", snikte Sophie. "Kom maar hier.", zei Aurely en gaf haar een knuffel. "Vanavond denk je even niet meer aan hem, maar amuseer je met al je collega's goed?", vroeg Aurely en Sophie knikte. Erna kwam Lina binnen. Ze was gekleed alsof net uit een stripclub kwam. Ze had een heel kort kleedje aan met een hele diepe decolleté en het was zo kort dat zich sowieso niet kon bukken. Ze liep regelrecht naar James. Aurely zuchtte. Dat werd nog wat. Ze zag hoe James ogen bijna uit zijn kassen rolden. "Pas op, seffens kunnen we knikkeren.", riep ze door de zaal. Florence kwam ook binnen. "Hey Flor! Alles goed?", vroeg ze. "Jazeker, ik ben blij dat we hier terug samen zijn met zijn allen.", zei ze. Aurely knikte dat was inderdaad leuk. Als laatste kwam de oudste van de troep binnen Georges.
Toen ze compleet waren kraakte James de eerste champagne fles en de muziek begon. "Laat de party beginnen!", riep Alyanne en ze begonnen te dansen en te dansen. Toen er opeens een slow begon zag Aurely James op haar aflopen, maar Lina sprong er voor in en hij danste met haar. Georges en Alyanne danste samen als collega's en Joyce en Adam. Sophie zat op een stoel. Aurely kwam naast haar zitten. Ze vond het opeens niet leuk meer. "Ga je niet slowen?", vroeg Sophie. "Nope, James danst liever met die vulgiare trut.", zei Aurely met een kopzwaai naar Lina. Er begon een liedje van Dirty Dancing. I've had the time of my life. Aurely's mond viel open toen ze Adam en Joyce zag dansen. Hij deed zelfs die supermoeilijke lift! "Zeg, zou Joyce hem privéles hebben gegeven?", zei Aurely lachend met de nadruk op privé. "Ik denk het ook.", glimlachte Sophie. Het was al half twee in de nacht ze begon moe te worden. "Ik ga slapen. Sluit jij de boel hier af?", vroeg Alyanne plots. "Eh, ja is goed.", zei Aurely. na Alyanne vertrok Sophie en daarna vertrokken Adam en Joyce geheimzinnig. Die twee hadden iets. Zoveel was duidelijk. Twee uur later vertrok James. En even erna Lina. Aurely stikte van jaloezie. Georges betaalde de DJ en ging die naar buiten begeleiden. Aurely sloot alles af en vertrok naar haar kamer.
|
|