Post by Alyanne Hamilton on May 3, 2015 11:53:23 GMT
Alyanne wreef glimlachend over een bank. Het schooljaar was weer begonnen en het Tuinfeest was een groot succes geweest. Ook de eerste les wiskunde was al gepasseerd. Nu kon Alyanne ieder ogenblik de leerlingen ontvangen voor de tweede les. Ze zou haar les anders aanpakken dan andere lessen. Ze zou de leerlingen laten zien hoe zijzelf les gaf. Vorig jaar had ze het al uitgeprobeerd en het was gelukt. De leerlingen pikten sneller iets mee dan anders. Alyanne zou nooit een onverwachte toetsen geven. Dan zou ze de leerlingen alleen maar opjagen als ze slechte punten hadden en dan zouden de stresskippen vol stress zitten bij de examens. Alyanne had de eerste les ingezet met kennis te maken met elkaar. De eerstejaars met de tweedejaars. Natuurlijk zaten er in het eerste jaar ook weer van die grappenmakers en pestkoppen, maar dat was nu eenmaal zo. Dat kon je niet veranderen.
Alyanne keek nog eens naar het bord en glimlachte opnieuw. Vandaag zouden ze de boeken openen en een paar oefeningen maken. Iedere leerling zou een oefening krijgen en dan zouden ze moeten uitleggen hoe ze het hadden opgelost. Zodat er kinderen die niet mee waren toch meekonden zijn en altijd de uitleg kregen. Ze hoorde gebabbel op de gang. Alyanne opende de deur en zag veel gezichtjes. Norse, vrolijke en zenuwachtige. "Kom binnen! Kies een plaatsje en dan kunnen we beginnen.", zei ze.
Toen iedereen zat begon Alyanne met haar uitleg. "Welkom bij de tweede les wiskunde. Bij de vorige deden we niet veel, maar ik weet dat voorstellen een belangrijk onderwerp is.", Alyanne haalde adem. "Open jullie map van wiskunde maar op pagina...", ze moest even spieken. "Op pagina tien. We gaan allemaal ene oefeningen maken en samen verbeteren. Maar let op! Als ik je aanduid wil ik dat je ook zegt hoe je de oefening hebt opgelost. Dan zal ik je zeggen of het juist is. Markeer ook eventjes het kadertje met de uitleg. Dat kadertje mag je altijd raadplegen als je problemen hebt. Ook loop ik rond en mag je altijd vragen stellen. Goed?", vroeg Alyanne glimlachend.
OOC.: Dit is les 2 en je mag kiezen welke oefeningen. Ik zou zeggen maak oefeningen met negatieve en positieve exponenten :)SUCCES!
Alyanne keek nog eens naar het bord en glimlachte opnieuw. Vandaag zouden ze de boeken openen en een paar oefeningen maken. Iedere leerling zou een oefening krijgen en dan zouden ze moeten uitleggen hoe ze het hadden opgelost. Zodat er kinderen die niet mee waren toch meekonden zijn en altijd de uitleg kregen. Ze hoorde gebabbel op de gang. Alyanne opende de deur en zag veel gezichtjes. Norse, vrolijke en zenuwachtige. "Kom binnen! Kies een plaatsje en dan kunnen we beginnen.", zei ze.
Toen iedereen zat begon Alyanne met haar uitleg. "Welkom bij de tweede les wiskunde. Bij de vorige deden we niet veel, maar ik weet dat voorstellen een belangrijk onderwerp is.", Alyanne haalde adem. "Open jullie map van wiskunde maar op pagina...", ze moest even spieken. "Op pagina tien. We gaan allemaal ene oefeningen maken en samen verbeteren. Maar let op! Als ik je aanduid wil ik dat je ook zegt hoe je de oefening hebt opgelost. Dan zal ik je zeggen of het juist is. Markeer ook eventjes het kadertje met de uitleg. Dat kadertje mag je altijd raadplegen als je problemen hebt. Ook loop ik rond en mag je altijd vragen stellen. Goed?", vroeg Alyanne glimlachend.
OOC.: Dit is les 2 en je mag kiezen welke oefeningen. Ik zou zeggen maak oefeningen met negatieve en positieve exponenten :)SUCCES!