Post by Alyanne Hamilton on Oct 9, 2014 14:55:06 GMT
Hmmmmmmm getallen! Alyanne liep door haar lokaal, het lokaal rook naar rode rozen haar favoriete geur.
Het was een heel mooi lokaal, met stenen witte vloeren en lichtblauwe muren.
De muur tegenover de deur wat niet echt een muur het was eerder een heel erg groot raam en je had uitzicht op de rozen tuinen.
Ze zaten op begane grond, Alyanne vond dat wel fijn.
Ze had één van de leukste lokalen die er waren, op begane grond betekende niet teveel trappen en ze had een prachtig uitzicht.
Alle klassen bevatten een groot smartboard en een Imac zo het was praktisch. Alleen haar lokaal had ze laten ruiken naar rozen.
Langs het smartboard bevonden zich twee gewone borden voor op te schrijven met stift. Dat had Alyanne speciaal laten aanbrengen.
Voor te projecteren was een smartboard tof maar niet voor op te schrijven. Op de twee witte borden stonden allemaal getallen en groeperingen.
Ze ging vandaag een leuk lesje doen, ze ging het hebben over getallen en de verschillende groepen van getallen.
Voor sommige zou het chinees zijn voor andere heel interessant. Het hing van persoon van persoon af.
Maar Alyanne legde graag iets uit dus vragen mochten gesteld worden. Alyanne keek nog alles eventjes na, op het bord stond alles wat er moest staan.
De papieren lagen klaar om uitgedeeld te worden en de op elke plaatst lagen 3 boeken, een Vademecum, een werkboek en een leerwerkboek.
Daar gingen ze het komende jaar in werken. Alyanne had alle leerlingen een mail gestuurd waar in stond wat ze moesten meenemen voor de eerste les.
Beste leerlingen,
binnenkort is onze eerste wiskunde les al,
hoe kunnen jullie je voorbereiden?
Lees het eerste hoofdstuk over de Natuurlijke getallen, Gehele getallen en Rationele getallen.
Je moet niks kennen, je moet het alleen lezen!
-Neem een map mee voor je werkboek in te steken.
-Neem cursus blaren mee: gelijnd en geruit. (Ten alle tijden)
-Zeker een rekenmachine net zoals een passer en een lat ten alle tijden bij hebben.
-Natuurlijk een rode, groene, zwarte en blauwe pen.
-Goed humeur!
Geniet nog van jullie vakantie en tot jullie eerste les van het schooljaar!
Wiskundige groeten,
jullie schoolhoofd
Mvr. Hamilton
Alyanne verwachtte ook dat elke leerling in orde zou zijn.
Ze hoorde de leerlingen aankomen, Alyanne ging aan de deur staan en liet hun binnen.
Ze wachtte tot iedereen zat en begon aan haar uitleg:
"Goeie morgen leerlingen!
Dit is jullie aller eerste les, niet alleen van wiskunde maar ook van het schooljaar!
Ik heet jullie allemaal welkom, ik ben Alyanne Hamilton. Maar verwacht aangesproken te worden met Mevrouw Hamilton.
Beleefdheid kost geen moeite!" Glimlachte Alyanne, "Voor jullie zien jullie je boeken van het schooljaar, steek het in jullie mappen.
Ik verwacht tegen volgende week dat die gescheurd zijn. Je Vademecum moet je altijd bij je hebben daar gaan we vaak in lezen.
Ik ga een papier uitdelen en ik wil dat iedereen dit invult.
Steek je boeken in je map en daarna vul dit papier in.
Steek je hand op als je het hebt uitgedeeld."
Alyanne deelde de papieren uit.
Op het papiertje stonden een paar vragen:
Wat is jouw volledige naam?
Wat zijn je zwakke en sterke punten op wiskunde?
Vind je wiskunde interessant? (Antwoord eerlijk)
Wat verwacht je van het vak wiskunde?
Ze had 10 minuten uitgeteld voor dit allemaal daarna moesten de leerlingen sowieso hun papiertje afgeven. Alyanne zou het bekijken als ze tijd had en er rekening bij houden als ze haar les planning zou maken.
OOC: Dit is de eerste les van het schooljaar, en speelt zich af maandag 10.05 t.e.m 10.55.
Neem zeker een kijkje in het uitdagingen topic! Have fun!
Het was een heel mooi lokaal, met stenen witte vloeren en lichtblauwe muren.
De muur tegenover de deur wat niet echt een muur het was eerder een heel erg groot raam en je had uitzicht op de rozen tuinen.
Ze zaten op begane grond, Alyanne vond dat wel fijn.
Ze had één van de leukste lokalen die er waren, op begane grond betekende niet teveel trappen en ze had een prachtig uitzicht.
Alle klassen bevatten een groot smartboard en een Imac zo het was praktisch. Alleen haar lokaal had ze laten ruiken naar rozen.
Langs het smartboard bevonden zich twee gewone borden voor op te schrijven met stift. Dat had Alyanne speciaal laten aanbrengen.
Voor te projecteren was een smartboard tof maar niet voor op te schrijven. Op de twee witte borden stonden allemaal getallen en groeperingen.
Ze ging vandaag een leuk lesje doen, ze ging het hebben over getallen en de verschillende groepen van getallen.
Voor sommige zou het chinees zijn voor andere heel interessant. Het hing van persoon van persoon af.
Maar Alyanne legde graag iets uit dus vragen mochten gesteld worden. Alyanne keek nog alles eventjes na, op het bord stond alles wat er moest staan.
De papieren lagen klaar om uitgedeeld te worden en de op elke plaatst lagen 3 boeken, een Vademecum, een werkboek en een leerwerkboek.
Daar gingen ze het komende jaar in werken. Alyanne had alle leerlingen een mail gestuurd waar in stond wat ze moesten meenemen voor de eerste les.
Beste leerlingen,
binnenkort is onze eerste wiskunde les al,
hoe kunnen jullie je voorbereiden?
Lees het eerste hoofdstuk over de Natuurlijke getallen, Gehele getallen en Rationele getallen.
Je moet niks kennen, je moet het alleen lezen!
-Neem een map mee voor je werkboek in te steken.
-Neem cursus blaren mee: gelijnd en geruit. (Ten alle tijden)
-Zeker een rekenmachine net zoals een passer en een lat ten alle tijden bij hebben.
-Natuurlijk een rode, groene, zwarte en blauwe pen.
-Goed humeur!
Geniet nog van jullie vakantie en tot jullie eerste les van het schooljaar!
Wiskundige groeten,
jullie schoolhoofd
Mvr. Hamilton
Alyanne verwachtte ook dat elke leerling in orde zou zijn.
Ze hoorde de leerlingen aankomen, Alyanne ging aan de deur staan en liet hun binnen.
Ze wachtte tot iedereen zat en begon aan haar uitleg:
"Goeie morgen leerlingen!
Dit is jullie aller eerste les, niet alleen van wiskunde maar ook van het schooljaar!
Ik heet jullie allemaal welkom, ik ben Alyanne Hamilton. Maar verwacht aangesproken te worden met Mevrouw Hamilton.
Beleefdheid kost geen moeite!" Glimlachte Alyanne, "Voor jullie zien jullie je boeken van het schooljaar, steek het in jullie mappen.
Ik verwacht tegen volgende week dat die gescheurd zijn. Je Vademecum moet je altijd bij je hebben daar gaan we vaak in lezen.
Ik ga een papier uitdelen en ik wil dat iedereen dit invult.
Steek je boeken in je map en daarna vul dit papier in.
Steek je hand op als je het hebt uitgedeeld."
Alyanne deelde de papieren uit.
Op het papiertje stonden een paar vragen:
Wat is jouw volledige naam?
Wat zijn je zwakke en sterke punten op wiskunde?
Vind je wiskunde interessant? (Antwoord eerlijk)
Wat verwacht je van het vak wiskunde?
Ze had 10 minuten uitgeteld voor dit allemaal daarna moesten de leerlingen sowieso hun papiertje afgeven. Alyanne zou het bekijken als ze tijd had en er rekening bij houden als ze haar les planning zou maken.
OOC: Dit is de eerste les van het schooljaar, en speelt zich af maandag 10.05 t.e.m 10.55.
Neem zeker een kijkje in het uitdagingen topic! Have fun!