|
Post by Louise Scott on Mar 17, 2015 15:32:10 GMT
De zon stond hoog aan de hemel en iedereen was vrolijk vandaag. Het park was groener dan anders en in het water waren er kwekkende eentjes. Iedereen kwam luid lachend wandelen en er waren kindjes de eentjes aan het voeren met brood en anderen zaten gezellig te praten op een bankje. Alleen één iemand niet. Dat één meisje heette Louise. Ze zat op een bankje met een superdry pull aan en had haar kap op. Ze zuchtte. Vandaag was het stom en zou het waarschijnlijk nog stommer worden. Er was al een hele week niemand die iets tegen haar zei. Haar ouders waren van acht uur 's morgens tot tien uur 's avonds aan het werken. Eerst begreep Louise het niet. Haar ouders hadden geld genoeg en nu moesten ze zelfs keilang werken!
Maar op een avond toen Louise honderd euro vroeg om te gaan shoppen met een vriendinnetje zei haar moeder het volgende: "Louise schat, mama en papa hebben nu even geen tijd om geld te lenen. De economische crisis neemt hard toe en wij moeten er voor zorgen dat het bedrijf draaiend blijft. Anders moeten we mensen gaan ontslaan. En dat willen we niet! Dus nu ook even geen geld vragen.", had mama gezegd en toen kwam papa kwaad binnen. "Godverdomme hé! Het geld glipt gewoon door onze vingers! Duizenden euro's! Dit moet opgelost geraken, anders kunnen we het wel vergeten! De boeken sluiten! Failliet!", riep hij heel hard. Mama begon toen zich ook niet goed te voelen bij het gesprek, maar goed. Louise had begrepen dat zij een baantje moest vinden zodra ze zestien was. Dan kon ze zelf geld verdienen. Nu ging ze in de vakanties alleen even babysitten. Daar verdiende ze vijf euro per uur. En gemiddeld kreeg ze twintig à dertig euro.
Ze zuchtte nog eens hard. Haar tante belde iedere dag naar haar, maar nu mistte Louise Evelyn hard. Evelyn was drie weken geleden vertrokken naar een andere stad om daar te werken. Eerst vond Louise het niet erg, maar nu mistte ze haar tante zo hard! Juist op het moment dat haar ouders veel moesten werken had ze iemand nodig om een knuffel te geven. Een traan ontsnapte en rolde over haar wang. Ze had nooit aandacht gekregen en als ze het dan nodig had, was haar tante er voor haar. Maar nu was ze er niet en had Louise niemand!
OOC.: Open topic liefst eerst Inez met Robyn-Luna en Julia en miss ook Alice (dat ben ik). Anderen mogen altijd binnenvallen!
|
|
|
Post by Robyn-Luna Delgado Castillo on Mar 17, 2015 16:35:58 GMT
Robyn-Luna liep stralend door het park. Ze had nu vandaag precies een half jaar verkering met Victor. De jongen die nog steeds smoor was op haar. Maar Robyn-Luna was van plan om het uit te maken aan het begin van het schooljaar. Die slome en stomme Lisa mocht hem hebben. Viktor was toch maar alleen geïnteresseerd in meisjes die met een grote boezem en dat zocht zij NIET in een jongen. Een jongen moest geïnteresseerd in haar persoontje! Anders kon hij de pot op! En hij moest ook wel goed kunnen zoenen. Misschien met de tong! Dat was leuk, maar nu even iets anders. Ze voelde aan gsm trillen. Een berichtje. Haar buurjongen stuurde: Hey, beauty, knapste, sexy girl! Heb je even tijd? ik wil eens afspreken. XXX.
Robyn-Luna antwoordde niet. Geen zin. Even verderop zag ze Louise. Een stom vriendloos kind, dat dacht dat ze alles was. Omdat ze goede punten had. Ze had altijd negentig zei ze! Maar dat geloofde Robyn-Luna niet. Nu was dat kind ook nog aan het huilen! Jezus, aanstelster! "Hey!", begon ze. En liep naar Louise toe. "Jij ongelooflijk stomme aanstelster! Heeft iemand je per ongeluk pijn gedaan! Of je rapportje gescheurd! Of nee mist de baby haar mama?!", zei Robyn-Luna spottend.
|
|
Alice Stone
Kwik
Tweedejaars Kwik
Rhune in the house!
|
Post by Alice Stone on Mar 20, 2015 15:26:57 GMT
Met haar MP3 in haar oren doolde Alice door de stad. Ze had haar coole muts op en zong mee met het liedje. Het was Happy van Pharell Williams en nu voor even haar favoriete liedje. Zingen kon Alice wel. Ze zat tenslotte op zangles! Ze keek door de ramen van klerenwinkels. Er hingen wel leuke kleren, vond ze.
Even verderop zag ze Louise zitten en Robyn-Luna. Oh nee! Ze kende die blik van haar vriendin. Het was geen goede blik. Ze hoorde Robyn-Luna vanalles zeggen. "Rob! wat doe je nu? Zo ken ik je toch niet?", fluisterde Alice in haar vriendin haar oor. Ze keek indringend in de ogen van Robyn-Luna.
|
|
Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Mar 31, 2015 14:29:39 GMT
KLIK! Daar ging nog een foto! Julia liep door het park foto's te maken. Fotograferen was haar passie. Ze kon het ook nog vrij goed en ze hielt ervan om coole en prachtige foto's te maken. Zelf stond ze niet zo heel graag op een foto, maar er maken was het leukste wat er bestond! Het liefst maakte ze foto's van mensen en de natuur. Met mensen met een doodgewone blik die toch rust uitstraalde kon ze prachtige foto's maken. En op haar laptop had ze prachtige collages. Later wou Julia best wel fotografe worden. Dat leek haar een superleuk beroep. En in haar vrije tijd zou ze boeken maken, want dat deed ze ook best graag. Er was maar één probleem ze had heel veel ideeën en begon dan telkens een nieuw boek en nu had ze zeker twintig beginstukken op haar laptop staan en dan geen zin meer of inspiratie om hem af te maken.
Even verderop zag ze Louise. Oh, ze zou wat gaan zeggen. Maar plots hoorde ze Robyn-Luna van alles zeggen. Alice stond erbij. Oh nee! Julia snelde naar het groepje meisjes. Haar professionele camera hing te bungelen om haar hals. "Wat gebeurt er?", vroeg ze stom verbaast. Robyn-Luna had blijkbaar Louise zitten uitschelden. Zou Alice ook? Nee toch?! Met een vragende blik keek ze Alice aan. Die fluisterde wat in Robyn-Luna's oor. Ze zou toch niet aan het zeggen zijn dat ze Louise nog meer de huid vol moest schelden?
|
|
|
Post by Louise Scott on Mar 31, 2015 14:36:28 GMT
Louise keek op toen iemand een luide "Hey" riep. Ze keek recht in het gezicht van Robyn-Luna. Oh dit werd leuk!, dacht Louise sarcastisch. "Jij ongelooflijk stomme aanstelster! Heeft iemand je per ongeluk pijn gedaan! Of je rapportje gescheurd! Of nee mist de baby haar mama?!", zei Robyn-Luna spottend. Louise keek verontwaardigd. "Nee!!!! Mijn rapport is tenminste beter dan die van jou! En heb jij jezelf al eens bekeken?", riep Louise uit. Ze was boos! En nog niet zo een beetje! Ho ho! Die Robyn-Luna kon de pot op! In de verte zag ze Alice. Jee, kwam die haar ook nog uitschelden? Nee toch!
"Wij hebben tenminste gezorgd dat ons afdelingshoofd trots kan zijn op ons! Wij hebben de afdelingsbeker!", zei Louise en kruiste haar armen. En stak haar hoofd in de lucht. Zo, ze was eens benieuwd wat Robyn-Luna daarvan ging zeggen. Tot over een maat van ramp, kwam ook nog Julia zich moeien. "Wat gebeurt er?", vroeg Julia. "Wat er gebeurt? Dat kan je beter aan die daar vragen!", zei Louise en knikte naar Robyn-Luna.
|
|
|
Post by Robyn-Luna Delgado Castillo on Mar 31, 2015 14:41:55 GMT
Robyn-Luna zuchtte. Die trut wist van geen ophouden. "Nee!!!! Mijn rapport is tenminste beter dan die van jou! En heb jij jezelf al eens bekeken?", riep Louise. "Hoe kan jij dat nu weer weten?", Robyn-Luna zuchtte van zoveel domheid. Alice kwam op hun afgelopen. "Rob! wat doe je nu? Zo ken ik je toch niet?", fluisterde Alice in haar oor. "Dat moet gewoon! Deze ongelofelijk stomme aanstelster is aan het huilen. Is dat niet voor baby's?", vroeg Robyn-Luna spottend. "Wat gebeurt er?", vroeg plots iemand. Het was Julia. Ook al zo een stom kind. "Wat er gebeurt? Dat kan je beter aan die daar vragen!", zei Louise. Ze knikte naar Robyn-Luna. "Serieus? Ik ben echt wel de gene die je wou troosten? Is het niet Alice?", vroeg Robyn-Luna. Ze wou Alice en Julia voor zich winnen dan konden ze samen Louise wat pesten.
"Allee! Ik wacht. Ik heb haar toch niet uitgescholden?", vroeg ze gespeeld lief. Maar ze kon heel goed lief spelen.
|
|
Alice Stone
Kwik
Tweedejaars Kwik
Rhune in the house!
|
Post by Alice Stone on Apr 4, 2015 10:54:22 GMT
"Dat moet gewoon! Deze ongelofelijk stomme aanstelster is aan het huilen. Is dat niet voor baby's?", vroeg Robyn-Luna spottend. "Komaan Rob! Doe normaal.", zei Alice zacht. Julia kwam aangelopen met haar camera rond haar hals bungelen. Ze vroeg wat er was gebeurt. Alice opende haar mond, maar sloot hem weer. Ondertussen waren Robyn-Luna en Louise aan het bekvechten. Alice keek naar Julia. Die keek vragend naar Alice. "Allee! Ik wacht. Ik heb haar toch niet uitgescholden?", vroeg Robyn-Luna. "Er... eh...", begon Alice. Ze kreeg een por van Robyn-Luna. "Jij gaat meedoen! Je bent mijn BFF dus je doet mee! Willen of niet!", siste Robyn-Luna. Alice zuchtte. "Wel eh... Nee.", zei Alice. En ze keek naar Louise, Julia en Robyn-Luna. "Goed zo! Ik wist dat je voor mij ging kiezen!", zei Robyn-Luna in Alices oor.
OOC.: Toestemming voor het godmodden!
|
|
Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Apr 4, 2015 11:17:40 GMT
"Wat er gebeurt? Dat kan je beter aan die daar vragen!", zei Louise. Ze knikte naar Robyn-Luna. "Serieus? Ik ben echt wel de gene die je wou troosten? Is het niet Alice?", vroeg Robyn-Luna. Julia begreep het niet echt meer. "Allee! Ik wacht. Ik heb haar toch niet uitgescholden?", vroeg Robyn-Luna. Julia zuchtte. "Er... eh...", begon Alice. Robyn-Luna zei weer wat tegen Alice. "Wel eh... Nee.", zei Alice. "Dus dan liegt Louise?", concludeerde Julia.
"Dat had ik niet van je verwacht.", zei Julia. Ze vond het maar raar. Louise loog nooit. Tenminste niet wanneer dat het niet nodig was en wanneer Julia er niet bij was. Eigenlijk had Louise ook gewoon geen vrienden en dat vond Julia best wel erg. Maar goed. Zij was beste vriendin met Alice en Lisa.
|
|