Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Oct 13, 2014 17:38:29 GMT
Julia was best zenuwachtig. Ze had een wijs besluit genomen ze zou het Schoolhoofd interviewen! Dat was echt leuk! Ze wou wat meer weten over het Schoolhoofd en hoe de eerste week verlopen was. En hoe het was om aan haar dochter les te geven. Julia zocht haar spullen bij elkaar. Ze nam een tas en stak er een kladblok in en een pennen etui. Ze had op voorhand al wat vragen gemaakt om niet opeens in een stilte te vallen.
Opeens kwam ze haar broer Oliver tegen. "Wat ga jij doen?", vroeg hij. "Iets! Iets wat jij geen zaken mee hebt!", zei Julia tegen Oliver. Snel liep ze weg voor Oliver nog meer vragen ging stellen. Dat haatte ze aan haar broer. Hij wou altijd weten wat ze ging doen! HATELIJK!
Nu was Julia onderweg naar het kantoortje van het Schoolhoofd. Haar hart klopte steeds wat sneller. Het was raar dat ze opeens naar het Schoolhoofd ging. Nu ja, voor haar tegenliggers dan want die keken haar nogal raar aan. Met een simpele opmerken zoals 'Heb je niets beters te doen?!' schakelde ze hen uit. Julia kwam dan eindelijk aan ze klopte aan. Want ze ging toch niet als een domme soepkip voor de deur staan? Ze klopte drie keer. Dat was wel beleefd zo.
Edit: leuk idee! +7
|
|
|
Post by Alyanne Hamilton on Oct 14, 2014 18:15:02 GMT
Alyanne zette zich recht, ze had een mailtje gekregen van Julia Flynn. Alyanne wist dat het een slim meisje was ze had namelijk een jaar overgeslagen. Ook had het meisje zich aangemeld voor de schoolkrant en dat was in dank afgenomen door Alyanne. Alyanne die de schoolkrant de schoolkrant niet zelf wilde doen en ook niet door andere leerkrachten had besloten het volledig door de leerlingen en één volwassen redacteur te doen. Alyanne was heel benieuwd naar wat het ging brengen. De eerste editie zou binnenkort uitkomen en Alyanne kon niet wachten op hem te lezen! Vandaag zou ze geïnterviewd worden door de Julia Flynn, Alyanne was tevens benieuwd naar de vragen. Hopelijk waren ze een beetje interessant.
Ze hoorde drie keer geklop, het meisje wist in elk geval wat beleefd was. Alyanne stond op en deed de deur open met een glimlach, "Goedemiddag juffrouw Flynn, ga gerust zitten." Alyanne zette zichzelf ook achter het bureau. "Wil je iets drinken?" Alyanne vervolgde al snel: "Daarna mag je gerust beginnen hoor." Glimlachte ze.
|
|
Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Oct 16, 2014 8:05:15 GMT
Al gauw werd de deur geopend. "Goedemiddag juffrouw Flynn, ga gerust zitten." , zei mevrouw Hamilton. "Wil je iets drinken?", vroeg mevrouw Hamilton. "Dat mag", Zei Julia. "Daarna mag je gerust beginnen hoor.", zei mevrouw Hamilton. "Hoe is het mevrouw?", vroeg Julia. Dat stond niet op haar papiertje maar ze wou het zelf gewoon graag weten. EN het was ook nog beleefd ook!!!
Julia zette zich neer en nam een pen en haar schrijfblok. "Beste mevrouw Hamilton," Begon Julia. "Hoe vind u dat de school is geworden na een jaartje verbouwen?", vroeg Julia. Ze was benieuwd naar het antwoord.
Edit:+2
|
|
|
Post by Alyanne Hamilton on Oct 16, 2014 16:37:58 GMT
Alyanne schonk twee glazen water in, één gaf ze aan Julia en het andere hield ze zelf. Ze gingen zitten in haar stoel en keek Julia verwachtend aan. "Hoe is het mevrouw?", vroeg Julia. Was dat voor het interview? Vast niet maar gewoon uit beleefdheid, wat een aardige meid. "Natuurlijk gaat het goed met me, het zou toch niet slecht kunnen gaan." glimlacht Alyanne.
"Beste mevrouw Hamilton," Begon Julia. "Hoe vind u dat de school is geworden na een jaartje verbouwen?" Alyanne glimlachte breed na die vraag, ze had hem al verwacht maar toch was ze nog blij met de vraag. "de school is heel veel veranderd, wat een jaar geleden nog een streng internaat is met de oude regels uit nog waarschijnlijk het oude testament zelfs is de school nu vernieuwend. Uitgerust met de nieuwste snufjes en ook een veel losser beleid. De leraren zijn nog steeds gekwalificeerd maar de straffen zijn minder zwaar. De leerlingen zijn hier soms beter af dan thuis, zeker met al voordelen die je krijgt als je hier les volgt. De lokalen zijn vernieuwd, er zijn mooie tuinen aangelegd en een prachtig sportcentrum waar je kunt zwemmen, schaatsen, badmintonnen, echt van alles. Ik ben heel blij met het resultaat van een jaar verbouwen. Zeker weten." Zie Alyanne nog steeds met een brede glimlach.
|
|
Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Oct 17, 2014 15:08:30 GMT
"Natuurlijk gaat het goed met me, het zou toch niet slecht kunnen gaan." Glimlachte mevrouw Hamilton. Julia glimlachte ook. Haha, grappig maar ja meestal ging het goed met mensen. Toen ze haar vraag stelde glimlachte mevrouw Hamilton nog steeds. Haha, blijkbaar een hele lieve en blije mevrouw nu ja juffrouw. "de school is heel veel veranderd, wat een jaar geleden nog een streng internaat is met de oude regels uit nog waarschijnlijk het oude testament zelfs is de school nu vernieuwend. Uitgerust met de nieuwste snufjes en ook een veel losser beleid. De leraren zijn nog steeds gekwalificeerd maar de straffen zijn minder zwaar. De leerlingen zijn hier soms beter af dan thuis, zeker met al voordelen die je krijgt als je hier les volgt. De lokalen zijn vernieuwd, er zijn mooie tuinen aangelegd en een prachtig sportcentrum waar je kunt zwemmen, schaatsen, badmintonnen, echt van alles. Ik ben heel blij met het resultaat van een jaar verbouwen. Zeker weten.", was het antwoord.
In een top tempo schreef Julia alles op. Ze schreef nu snel snel een zou het dan op haar schoollaptop overtypen en dan doorsturen naar de redactie van de schoolkrant. Zou ze dan meerdere interview mogen afnemen want die vond ze echt zo cool en tof. Misschien dat ze later wel journaliste wou worden!!! Maar waarschijnlijk zouden haar ouders dat nooit goedkeuren omdat die vonden dat Julia dokter of rechter of zo moest worden. Daar had ze de ambities voor en ja... Het studeren ging haar goed af.
Tijd voor vraag twee! "En wat vind u nu van dat u les geeft aan uw dochter en de dochter van meneer Roberts, speelt het in hun voordeel dat u en meneer Roberts eigenlijk les geven aan hen?", vroeg Julia benieuwd naar het antwoord.
Edit: +3
|
|
|
Post by Alyanne Hamilton on Nov 9, 2014 23:22:44 GMT
"En wat vind u nu van dat u les geeft aan uw dochter en de dochter van meneer Roberts, speelt het in hun voordeel dat u en meneer Roberts eigenlijk les geven aan hen?" De nieuwsgierigheid in Julia haar stem klonk door. Dat hoorde Alyanne graag, gedreven leerlingen. Het was tevens ook een erg slimme vraag op een beleefde manier gesteld. Alyanne nam een slok van haar glas water en begon met te antwoorden. "Wat ik er van vind? Ik vind het geen last, ik heb volledige controle over mijn dochter hier en ik denk niet dat ze beschikt over bepaalde privéleges zou dat toch zijn dan mag iedereen me daar aan doen herinneren. Ik trek niet graag voor, meneer Roberts is een gekwalificeerde leerkracht en kan het onderscheid maken tussen werk en privé daar heb ik toch in elk geval het volste vertrouwen in." OOC: stel wat vragen over Aurely haar zwangerschap we zijn al na kerst iedereen weet het. ?
|
|
Julia Flynn
Mirri
Tweedejaars Mirri
Je m'appelle Inez
|
Post by Julia Flynn on Nov 10, 2014 10:56:44 GMT
Mevrouw Hamilton beantwoordde Julia's vraag. "Wat ik er van vind? Ik vind het geen last, ik heb volledige controle over mijn dochter hier en ik denk niet dat ze beschikt over bepaalde privéleges zou dat toch zijn dan mag iedereen me daar aan doen herinneren. Ik trek niet graag voor, meneer Roberts is een gekwalificeerde leerkracht en kan het onderscheid maken tussen werk en privé daar heb ik toch in elk geval het volste vertrouwen in.", zei mevrouw Hamilton. "Dat berijp ik.", zei Julia. Ze begreep heel goed dat mevrouw Hamilton vertrouwen had in meneer Roberts. Je moest tohc wel je leraren vertrouwen?!
Julia schreef weer in een toptempo! Het was een hele uitleg, maar Julia kon goed onthouden. Ze begon ondertussen aan vraag drie: "En wat heb ik gehoord! Mevrouw Aurely Hamilton, tevens u nichtje is zwanger! Had u dat verwacht?", vroeg Julia. Zelf vond Julia het grappig. Les krijgen van een leraar met een bolle buik, waar zelfs een kindje in zat!
Edit: +2
|
|