|
Post by Stéphanie Dawson on Oct 16, 2014 7:42:21 GMT
Stéphanie keek hoe mevrouw Aurely een boek uit het boekenrek haalde. Stéphanie kende het boek maar al te goed. Ze had ook zo een boek maar in dat boek stonden veel te veel prenten en daardoor had Stéphanie het boek nooit uitgelezen. "Alice in wonderland, staat bekend om de levendige fantasie wereld. Zelf vond ik de velen prenten er niet mooi in dus ik heb een speciale druk ervan, als je het eens wilt lezen. Je mag het altijd lenen als je zou willen.", zei mevrouw Aurely. "Hmmm,"Zei Stéphanie. "Ik heb ook zo een boek maar ik heb hem nooit uitgelezen omdat de prentjes erin niet mooi waren en er te veel prentjes in stonden. Maar ik wil het wel lenen.", zei Stéphanie.
Opeens schoot er haar te binnen dat ze ook een film had van Alice in Wonderland. Die moest ze altijd met haar zusje Nina kijken. "Ik heb ook de verfilming er van! Ik denk dat hij ergens in mijn koffer moet liggen... Ik moest hem altijd met Nina kijken. Wist je trouwens dat ik een ziek zusje heb? Ik snap het nog niet zo goed maar ik weet wel dat ze ziek is.", zei Stéphanie.
Edit: +3
|
|
|
Post by Aurely Hamilton on Oct 16, 2014 7:55:12 GMT
Aurely zat hier mooi in de zetel te luisteren naar Stéphanie, nu ze eens was begonnen met praten bleek ze erg intelligent te zijn. Maar ze moest je vertrouwen, dat was zeker anders kon je niks met haar bereiken. "Hmmmm, ik heb ook zo een boek maar ik heb nooit uitgelezen omdat de prentjes erin niet mooi waren en er te veel prentjes in stonden. Maar ik wil het wel lenen." Zei Stéphanie. "Inderdaad, ik vond dat ook heel veel prentjes zo kon je zelf niet meer fantaseren. Met deze versie gaat dat wel want er staan geen prenten in." Glimlachte Aurely.
"Ik heb ook de verfilming er van! Ik denk dat hij ergens in mijn koffer moet liggen... Ik moest hem altijd met Nina kijken. Wist je trouwens dat ik een ziek zusje heb? Ik snap het nog niet zo goed maar ik weet wel dat ze ziek is.", zei Stéphanie. Aurely keek haar bedachtzaam aan, "de film is erg mooi daarom dat je zusje hem ook zo graag steeds opnieuw wilt zien." Ze wachtte even voordat ze verder ging. "je zusje in inderdaad een beetje ziek, wil je dat ik het uitleg?" Misschien wilde Stéphanie het helemaal niet weten dus het beleefdste was dat Aurely het vroeg.
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Oct 17, 2014 15:17:28 GMT
"Inderdaad, ik vond dat ook heel veel prentjes zo kon je zelf niet meer fantaseren. Met deze versie gaat dat wel want er staan geen prenten in." Glimlachte mevrouw Aurely. Stéphanie lachte voor de eerste keer dat ze hier op school was. En thuis nu ja, thuis lachte ze ook bijna nooit. Toen sprak Stéphanie over de verfilming en haar zusje. "de film is erg mooi daarom dat je zusje hem ook zo graag steeds opnieuw wilt zien.", zei mevrouw Aurely. "Kan," Zei Stéphanie. "je zusje in inderdaad een beetje ziek, wil je dat ik het uitleg?", zei Aurely ook nog.
Stéphanie haalde haar schouders op. Misschien, misschien. "Mijn oma heeft het me heel vroeger ook uitgelegd maar je mag het nog eens doe want het is zo ingewikkeld. Iedereen is blij terwijl Nina eigenlijk ziek is!", zei Stéphanie nerveus.
|
|
|
Post by Aurely Hamilton on Oct 20, 2014 20:26:20 GMT
Stéphanie lachte, het was een spontane lach... een echte lach. Aurely had een onderwerp gevonden waar Stéphanie echt door geïnteresseerd was. Indrukwekkend dat ze bij zo'n dingen echt los kwam. Stéphanie haalde haar schouders op toen Aurely begon over haar zusje. Ze zag nu wat frustratie? "Mijn oma heeft het me heel vroeger ook uitgelegd maar je mag het nog eens doe want het is zo ingewikkeld. Iedereen is blij terwijl Nina eigenlijk ziek is!"
Ja ze was nerveus, je hoorde het aan haar stem. "Het is ook best ingewikkeld, Nina is ziek ja. Maar het is een rare ziekte. Ze is een normaal meisje, maar alleen is ze in haar hoofd een beetje jonger dan ze eigenlijk is. Het is niet meer dan dat hoor, maar soms zijn de mensen dan blij als Nina eens iets goed doet bijvoorbeeld een hoog punt op school halen. Dan zouden de mensen blij zijn ook al is het maar een 6 of 7. Voor Nina is het heel hoog. Snap je het? Als je er vragen over hebt kun je ze stellen."
|
|
|
Post by Stéphanie Dawson on Oct 21, 2014 17:41:02 GMT
"Het is ook best ingewikkeld, Nina is ziek ja. Maar het is een rare ziekte. Ze is een normaal meisje, maar alleen is ze in haar hoofd een beetje jonger dan ze eigenlijk is. Het is niet meer dan dat hoor, maar soms zijn de mensen dan blij als Nina eens iets goed doet bijvoorbeeld een hoog punt op school halen. Dan zouden de mensen blij zijn ook al is het maar een 6 of 7. Voor Nina is het heel hoog. Snap je het? Als je er vragen over hebt kun je ze stellen.", legde mevrouw Aurely uit. Ja, Stéphanie kon er niet aan doen ze zei gewoon mevrouw Aurely. Dat hoorde toch?! Tegen een wildvreemde zei je toch niet de voornaam?! Nee dat was ongehoord en ongepast.
Stéphanie luisterde aandachtig en dacht aan haar zusje. Haar zusje kon fietsen met zijwieltjes op haar zesde en een klein jaartje later zonder zijwieltjes terwijl de dokter zei dat het eigenlijk als je geluk had op haar tiende zou zijn. "Ik kon fietsen met zijwieltjes op mijn derde en zonder op mijn vijfde. Mama en papa vonden dat wel best maar toen Nina het kon op haar zesde waren ze dolgelukkig! Dat vond ik eigenlijk niet eerlijk. Ik weet dat Nina weer speciaal is op die vlakken, maar toch ze mochten toch ook wel blij zijn met mij toen ik het kon?", vroeg Stéphanie. Ze had het echt niet eerlijk gevonden. "Ik denk dat mijn ouders nu wel blij zijn dat ik nu op internaat zit. Want anders zeiden ze toch nooit iets positiefs tegen mij. Volgens mij konden ze hun aandacht moeilijk verdelen.", bedacht Stéphanie.
OOC.: Ik had zo een idee dat Stéphanies moeder toen had gehuild toen ze met haar man naar jou en Alyanne moest om een paar dingen te bespreken. Ze had gehuild omdat ze dacht dat ze gefaald was als moeder?
|
|